tag:blogger.com,1999:blog-3150632682852681056.post3618358959064431981..comments2022-05-23T13:11:33.143+03:00Comments on Miks ma olen õpetaja?: Luuletus on luuletusekujuline jutt ehk noppeid kontrolltööstkoolmeisterdajahttp://www.blogger.com/profile/14596552708707449174noreply@blogger.comBlogger16125tag:blogger.com,1999:blog-3150632682852681056.post-8385464096676142802021-03-25T00:00:43.048+02:002021-03-25T00:00:43.048+02:00Palun uusi poste ja muljeid distantsõppest. Vaevak...Palun uusi poste ja muljeid distantsõppest. Vaevakt keegi neid värvikamalt edasi anda oskaks :)Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3150632682852681056.post-82904158108150946362020-10-30T02:18:20.264+02:002020-10-30T02:18:20.264+02:00prantsuse keele baasilt saab kohe ülbe näoga öelda...prantsuse keele baasilt saab kohe ülbe näoga öelda, et nojah, neil inglastel läks asi käest ära, unustasid, misasi on õieti üks uudisjutt ja hakkasid romaani selle nimega kutsuma, justkui romaanil poleks juba enne nime olnud.notsuhttps://www.blogger.com/profile/17695600258288551765noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3150632682852681056.post-57451669110429113702020-10-30T02:17:23.342+02:002020-10-30T02:17:23.342+02:00lahendus- rohkem prantsuse keele õpet? (tööturul -...lahendus- rohkem prantsuse keele õpet? (tööturul - vähemalt tõlke omal - tundub oskajatest ka puudu olevat.)notsuhttps://www.blogger.com/profile/17695600258288551765noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3150632682852681056.post-14823277422156195412020-10-27T18:19:50.801+02:002020-10-27T18:19:50.801+02:00Kusjuures ingliskeelne variant ei tulnud kordagi j...Kusjuures ingliskeelne variant ei tulnud kordagi jutuks. Ja töid hinnates polnud ka näha, et oleks kellelgi sassi läinud. Kuid teoreetiliselt hakkavad sellised asjad segamini minema jah. koolmeisterdajahttps://www.blogger.com/profile/14596552708707449174noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3150632682852681056.post-65967200748273094302020-10-26T21:20:46.712+02:002020-10-26T21:20:46.712+02:00"Novell" on vist kõige keerulisem, sest ..."Novell" on vist kõige keerulisem, sest inglise "novel" rikub arusaamise ära? Mul enda lastele oli üsna kummaline seletada, et "novel" ja "novell" on eri nähtused. Ja ma olen üsna kindel, et ega nad eesti terminit "novell" tegelikult kasutama ei hakka... Tõenäoliselt kaob see sõna keelest niikuinii varsti ära. Kaurhttps://www.blogger.com/profile/12804631573255124249noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3150632682852681056.post-32639734153207301772020-10-26T20:55:52.741+02:002020-10-26T20:55:52.741+02:00Ma lihtsalt räägin, kuidas õpikud on üles ehitatud...Ma lihtsalt räägin, kuidas õpikud on üles ehitatud. Et 5. klassis on mõisteks proosa, mis 8. klassis tuleb uuesti eepikana, kuid praktiliselt siiski samal kujul. Vahepealseid žanre tegelikult ei vaadeldagi põhikoolis. Hea, kui nad lihtsamad mõisted selgeks saavad, millega põhikoolis kokku puutuvad (eepos, romaan, novell, jutustus, muinasjutt, miniatuur). <br /><br />Selles suhtes mainitakse tekste, mis enda ülesehituselt ei sobi luule või proosa alla, kuid siis nimetataksegi neid eranditena (nt et luule tunnused on riim, värss, salm ja rütm, aga on näiteks ka piltluule). koolmeisterdajahttps://www.blogger.com/profile/14596552708707449174noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3150632682852681056.post-24984713599153377832020-10-26T19:24:39.261+02:002020-10-26T19:24:39.261+02:00Ah, notsu, te ei lugenud sissekannet piisavalt hoo...Ah, notsu, te ei lugenud sissekannet piisavalt hoolikalt, ja mina ise ka mitte. <b>"Kõik õpilased pidid kirjutama mõisted vihikusse koos selgitusega."</b> Teadmiste või nende puudumisega pole siin mingit pistmist. Kaurhttps://www.blogger.com/profile/12804631573255124249noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3150632682852681056.post-16084361743244513492020-10-26T01:54:03.335+02:002020-10-26T01:54:03.335+02:00ehk siis: vormikategooriad ja sisukategooriad on e...ehk siis: vormikategooriad ja sisukategooriad on eri asjad.notsuhttps://www.blogger.com/profile/17695600258288551765noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3150632682852681056.post-19764273640838201762020-10-26T01:52:16.119+02:002020-10-26T01:52:16.119+02:00minu arust on see terminoloogia vasturääkiv. Proos...minu arust on see terminoloogia vasturääkiv. Proosat ei saa eepikaga samastada, kuhu jääb siis proosaluule?notsuhttps://www.blogger.com/profile/17695600258288551765noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3150632682852681056.post-39517160932793110962020-10-25T17:50:17.026+02:002020-10-25T17:50:17.026+02:00Luule ehk lüürika on luuletused, proosa ehk eepika...Luule ehk lüürika on luuletused, proosa ehk eepika on jutud. Eepika all räägitakse eeposest ja valmist, mis võivad olla värsivormis. Värssromaanist ei räägita üldse, kuid see läheks ikka eepika alla. koolmeisterdajahttps://www.blogger.com/profile/14596552708707449174noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3150632682852681056.post-35595645508020370142020-10-24T19:34:04.949+03:002020-10-24T19:34:04.949+03:00("seega mõeldi luulet" - st küsimuses mõ...("seega mõeldi luulet" - st küsimuses mõeldi luulet kui värsskõnet?)notsuhttps://www.blogger.com/profile/17695600258288551765noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3150632682852681056.post-19049648714068197602020-10-24T19:33:38.562+03:002020-10-24T19:33:38.562+03:00Seega mõeldi luulet kui värsskõnet (ja ses mõttes ...Seega mõeldi luulet kui värsskõnet (ja ses mõttes oleks värssromaan luule)?notsuhttps://www.blogger.com/profile/17695600258288551765noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3150632682852681056.post-69104927468041422192020-10-24T08:17:22.048+03:002020-10-24T08:17:22.048+03:00Tegelikult oli küsimus, mis on luule tunnused (st ...Tegelikult oli küsimus, mis on luule tunnused (st mille poolest erineb luule proosast). Aga vastus oli lihtsalt selline. Kusjuures kirjanduses on nii, et 5. ja 6. klassis on mõisted luule ja proosa, kuskil 8. klassis tuleb lüürika ja eepika (vähemalt õpikutes). Seega luule tunnuste all hakkavadki nad tihti kirjutama, mis on luuletus. koolmeisterdajahttps://www.blogger.com/profile/14596552708707449174noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3150632682852681056.post-26345506168844128852020-10-24T08:12:31.083+03:002020-10-24T08:12:31.083+03:00Jah, hea mõte. Seda polegi proovinud. Olen teinud ...Jah, hea mõte. Seda polegi proovinud. Olen teinud näiteks Kahooti, kuid see on õpilaste jaoks üldiselt mäng, nad ei mõtle selle ajal eriti, mistõttu see õppimise osa jääb ka kesiseks. koolmeisterdajahttps://www.blogger.com/profile/14596552708707449174noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3150632682852681056.post-79885489401546799852020-10-24T04:49:14.880+03:002020-10-24T04:49:14.880+03:00Hakkasin mõtlema ja taipasin, et ma ei tea, kuidas...Hakkasin mõtlema ja taipasin, et ma ei tea, kuidas luuletust defineerida, ise olen fil. magister (ja vanas süsteemis pealegi, 4+2). Lüürika või värsskõne oleks iseasi. Aga luuletus? ei tea. Kui näen, tunnen ära.notsuhttp://notsumaja.wordpress.comnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3150632682852681056.post-38398510083101561232020-10-22T23:22:41.248+03:002020-10-22T23:22:41.248+03:00Soovitan ühte meetodit mõistete õppimiseks. Seda s...Soovitan ühte meetodit mõistete õppimiseks. Seda saab kasutada ka küsimuste-vastustega. Iga õpilane saab ühe õpitu mõiste või küsimuse. Kohtub klassikaaslasega, kellelt küsib mõistet või küsimuse. Kaaslane vastab ja küsib enda mõiste. Vajadusel on vastus paberilehe teisel poolel. Peale vastamist vahetavad paberilipikud ja liiguvad järgmise paarilise juurde ning jätkavad samamoodi. <br />Kuldvillaku mäng on ka populaarne - https://jeopardylabs.com/ Karmenhttps://www.blogger.com/profile/01722032602693779928noreply@blogger.com