kolmapäev, 16. juuli 2014

"onju see õpetaja on täiega nõme?"

eks ikka olen puutunud aeg-ajalt kokku inimestega, kes on kunagi olnud õpilased minu koolis ja nüüd tahavad kinnitust, kas samad õpetajad töötavad seal veel ja kas nad on ikka veel sama nõmedad. mõni päev tagasigi pidin vastama, et õpetaja on sama, kuid nõmeduse peale ei osanud üldse kaasa rääkida. ütlesin siis ka, et mina nende tundides pole viibinud ja kuidas ma oskan siis öelda, kes on nõme või mitte. kogemata ütlesin ka, et eks õpilastele tunduvad kõik õpetajad nõmedad, vahet pole, mis tegelikult on... polnud oodatud vastus. mida ma peaksin siis üldse vastama?
















kui ma oma aega õpilasena meenutan, ega mul ka kõik helged mälestused ole. ma ei saanud näiteks keskkoolis üldse oma õpetajatega läbi. mitte et nüüd kõik mind vihanud oleksid, kuid väga soojad suhted ka ei olnud, seda eelkõige minu enda pärast, sest koduseid töid mulle väga teha ei meeldinud ja ma polnud kogu selle meie n-ö kooli õhkkonna suur pooldaja. ootasin lihtsalt, millal see läbi saab ning kannatasin ära. pole lapsepõlvetraumasid, et mõni õpetaja oleks räigelt kiusanud ja ei ärka veel öösel üles kooliteemaliste unenägude peale. samas ei meenu mulle ka selliseid õpetajaid, kes oleksid mu maailma muutnud või kellele ma tahaksin aitäh öelda, sest ta oli nii-nii eriline. võib-olla teen ma nüüd kõigile liiga, aga õnneks pole keegi tahtnud mind ka kuskile reklaami panna, kus ma oma õpetajasid lahkelt tänaksin.

ilmselgelt on mul õpetajaid, keda ei meenuta soojade sõnadega, aga kõik ei saagi meeldida. mitu aastat hiljem saan ise ka aru, et iga õpetaja ja õpilase vahel ei saagi olla alati kõik väga ilus, sest lõppude lõpuks peab õpetaja tegema oma tööd ning see ei meeldi omakorda õpilastele. näide sellest, kui tore mina alati olen. ma ei anna eriti kodutöid. kirjanduses nad nagunii (teoreetiliselt) peavad kodus lugema, õpitakse kontrolltöödeks ja kui tunnis tehtav töö jääb pooleli, tuleb see ära lõpetada. koduseid töid annan individuaalselt või kogu klassile, kui nad otsustavad ignoreerida fakti, et nad viibivad tunnis ja minu tundides ei mölise terve aja. siis ma otsin mõne igava jutu vms ja lasen neil kodus seda teha. ja siis ma olen nii halb õpetaja. sest neil on järgmisel päeval kuskil kontrolltöö. või on eesti keeles kontrolltöö. see pole üldse oluline, et nad ise on süüdi ja ma poleks seda ju andnud, kui nad inimese moodi end oleksid üleval pidanud. õpetaja on halb ja kiusab ja punkt. no vahel peab halb ka olema ja ma lepin sellega, õnneks järgmine päev keegi (eriti) vihase näoga tundi ei ole tulnud. vahel isegi vabandavad, et hea küll, me poleks pidanud lõugama nagu segased. 

igal juhul ei saa ma õpetajate toas harjutusi paljundades või kohvi juues kuidagi teada, kas see või teine õpetaja on IKKA VEEL sama nõme kui enne. isegi, kui peaks olema selline juhus, et inimene tundub sümpaatne, aga nii, kui klassiukse kinni tõmbab, muutub ilgeks nõiaks ja hakkab õpilasi terroriseerima, siis mina ei ole sellest ju teadlik. ja pealegi, kas need õpetajad siis ongi kõik sellepärast koolis, et õpilasi muudkui hommikust õhtuni kiusata? et ma õppisingi seetõttu õpetajaks, et oma viha siis omakorda õpilaste peal välja elada? lihtsam on ju ütelda, et see või teine õpetaja on ilgelt nõme, aga raskem on öelda, et ma pole õppinud aasta aega mitte ühekski kontrolltööks või teinud koduseid töid. kui õpetaja paneb töö eest kahe, on õpetaja loll. kiusab. mina tahan õppida, aga vot õpetaja kiusab. 

minu kuuendikke ka koolis väga palju kiusatakse. näiteks kiusab üks õpetaja nii, et ta alati kontrollib kodust tööd hindele. üks tüdruk oli juba mitu tundi järjest ühtesid selle eest saanud. täielik kiusamine ju! tuli mulle kurtma, et õpetaja, kas nii üldse tohib, tal nüüd veerand ka kõik rikutud ja üldse, appi, milline kiusamine, õpetaja, mine tee midagi. küsisin siis ka, et kas ta pole kaalunud siis järgmiseks tunniks õpetajat tehtud tööga üllatada? "aaa, ei, ma üldse ei viitsi seda teha, ta annab nii nõmedaid koduseid ülesandeid!" 


oh, kui oleks koolides ainult häid õpetajaid rohkem! kes ei ole õpilaste vastu halvad ja kelle tunnid on huvitavad. praegu kõik ainult kiusavad!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar