neljapäev, 3. september 2015

killukesi Suurest Linnakoolist

Täna sain lõpuks esimest korda tunde anda Suures Linnakoolis ja ära näha ka viiendikud, kellega me koos siis aega veetma hakkame. 

Mõlema klassiga alustasin reeglitest. Panime neid koos paika ja mõtlesime välja ka tagajärgi reeglite rikkujatele. Naljakas on see, et üldiselt jõutakse praktiliselt alati samade punktide juurde: ei tohi tundi segada ja lobiseda ja asjad peavad olema tehtud ja õppevahendid kaasas ja õpetajat peab kuulama ja töödeks peab õppima jne. Ka tagajärjed rikkujatele tulevad tihti väga sarnased (seekord küll üritas üks õpilane igaks tagajärjeks pakkuda, et paneme selle õpilase nurka).

Naljakas on ka see, et paralleelklassid peaksid olema ju ühesugused. Minu loogika järgi vähemalt. Sarnasedki kas või. Aga ei ole ikka küll. 

Ühe klassiga alustasime tundi, ütlesin neile tere ja hakkasin juba teatama, et no istuge siis, aga tegelikult segasin neile vahele (ups), sest nad teatasid pikalt ja kooris "tere hommikust, õpetaja". Õnneks oli see päris vaikselt ja keegi ei kuulnud vast, et ma neid istuma käsutasin juba enne. Kui esimene tund läbi sai, tuli üks tüdruk mu juurde ja teatas, et jube tore, et ma ikka selline olen, ta kartis, et olen vana ja nõme, aga olen hoopis lahe. Pärast tulid kallistasid mind ka veel (eks ikka seepärast, et ma nii lahe olen). Ma ei pidanud neid ka kordagi vist korrale kutsuma.

Teine klass oli hoopis teistsugune. Esiteks olid nad ilmselgelt pettunud, et mina neile õpetajaks olen (üks kisas isegi üle klassi, et issand jumal, kas SEE ongi meie uus õpetaja). Samuti polnud nad vist veel suvest lahti lasknud ega suutnud lihtsalt vaikselt olla. Nii palju keerutamist ja nihelemist ja lobisemist ning seda kõike veel enne, kui me reeglid paika saime. Muidugi leidsime selle klassiga ka, et ei tohi tundi segada ja lobiseda ja asjad peavad olema tehtud ja õppevahendid kaasas ja õpetajat peab kuulama ja töödeks peab õppima jne, kuid nad ei suutnud lihtsalt neid järgida. Ütlesin ka, et täna annan andeks, kuid homme tuletame reeglid meelde ja ka tagajärgi. Tegelikult nad palusid, et alustaksin iga tund reeglite meenutamisega. Nojah, eks läheb ju meelest, et tunnis ei tohi lobiseda. 

Vähemalt ma meeldin ühele klassile, hea seegi...

Mõned seigad veel. Ma ei leidnud esimese tunni alguses projektoripulti üles, käisin teise õpetaja käest abi küsimas (ilmselgelt oli tund juba alanud). Siis leidsime selle üles, sain projektori tööle, aga see lina(?) oli nii kõrgel, et ma ei saanud seda kätte, seega pidin ronima tooli peale. Siis ma sain selle alla tiritud, aga pärast ei saanud jälle üles (üks tüdruk tuli ja näitas). Kui ma selle vahepeal jälle alla tõmbasin, ei saanud ma ka teine kord seda üles tagasi (seekord üks tüdruk juhendas). Lõpuks sain, hurraa! Nüüd mõtlen, et oleks võinud varem ikka kõik trikid selgeks õppida...

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar