teisipäev, 19. jaanuar 2016

kuidas õpilased jaksavad maksimaalselt 10 minutit oodata

Ma parandan ikka väga harva tööd järgmiseks päevaks ära. Alustan alati tundide tegemisest ja siis on kell märkamatult kümme saanud ja päris hakkan sellega tegelema. Jätan homseks parem. See muidugi kordub kuni nädalavahetuseni, kui ma lõpuks tööd ette võtan. 

Kõik õpilased teavad seda, sest ma pidevalt korrutan, kuidas ma ei jõua kindlasti neid homseks parandada. Vahel tundub, et nad saavad aru, aga ilmselgelt ma jälle eksin oma eeldamistega. 

Igapäevased näited:

Kontrolltöö on näiteks 1. või 2. tunni ajal. Kella kolme paiku hakkavad õpilased ükshaaval ilmuma. "Õpetaja, kas sa oled jõudnud tööd üle vaadata?" Vastan, et ei ole, kuna mul on kuus tundi järjest olnud, siis millal ma peaksin neid parandama. "Ma ei tea," ja mõni sekund vaikust, "aga kas minu töö on parandanud?" 



Ma saan ju aru, et ikka jubedalt tahaks hinnet teada saada, kuid ma ei saa aru, miks nad ometi lihtsast eesti keelest aru ei saa. Sest kui nad aru saaksid, ei tuleks nad ju iga nädal sama jutuga!

Väike lõiguke tänaõhtusest Facebook'i vestlusest (mis siis, et ütlesin sellele õpilasele juba koolis, et ei jõua töid üle vaadata, kuna homseks vaja kuus tundi teha).







7 kommentaari:

  1. Kas tänapäeval öeldakse õpetajale- sina??

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Arvan, et oleneb õpetajast. Ise rääkisin sellest õpilastega kohe, kui tööd alustasin. Mind sinatamine ei häiri, seega sinatan õpilasi ja nemad mind tavaliselt, kuigi osad teietavad ikka ka.

      Muidugi sinatamine võib olla kokku lepitud ja minu jaoks normaalne, siis ma ei taha teada, kuidas mõned muud pöördumised teistele tunduvad. On täiesti tavaline, et öeldakse "tšau" või "jou", kuigi pole mina kunagi õpilastele nii öelnud. Aeg-ajalt peab ikka iga klassiga teemaks võtma, kuidas sobib öelda ja kuidas mitte. Täna rääkisin näiteks 5. klassile, et pole päris kena üle klassi röhitseda, seega sinatamine on minu jaoks päris väike mure. :D

      Kustuta
  2. Vähemalt jäi su vastusega rahule nagu püstine pöial näitab. :)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Mõtlen ka, et vastus vist sobis järelikult. Tavaliselt oleks laigi asemel tulnud hoopis "Misasjaa, miiiiks!?" või "A pliis paranda ainult minu oma ära!".

      Kustuta
  3. Vähemalt tere ikka ütlevad FB pöördumises.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. See on olnud raske töö, et see tervitus ikka "tere" on (mitte "tšau" või "jou"), sest vahel on neil väga raske seda öelda.

      Kustuta
  4. Autor on selle kommentaari eemaldanud.

    VastaKustuta