teisipäev, 22. aprill 2014

tilk tõrva meepotis

mul on üks õpilane, kes on võtnud endale elueesmärgiks mind hulluks ajada. tulen mina rõõmsalt klassi ette, olen hambuni relvastatud, slaidid ja kõik jutud ja ma pole jõudnud alustatagi veel rääkimisega, kui tal juba on see ja too mõttetu ja nõme ja kasutu ja miks ta üldse midagi peab veel juurde õppima, kui ta on nii tark. 

mina, muidu nii emotsionaalne inimene, olen kogu maailma üllatuseks klassi ees täiesti rahulik. ma ei mõtle, et rahulik selles mõttes, et karjun ainult pooled korrad, kui tahaksin karjuda, aga ma olen lihtsalt täielik vana rahu ise. ma arvasin sügisel, et mul on tõsised raskused oma emotsioonide kontrollimisega ja ma tahaks neid lihtsalt regulaarselt kriidiga visata, kuid tegelikult on hoopis vastupidi. 

igatahes olin ma end veennud, et ma olen täitsa rahulik inimene ja ma ei tea klassi ees 45 minutit järjest kisama, et keegi natukenegi tööle hakkaks... kuid see ei ole kohale jõudnud ühele konkreetsele õpilasele, kes vist üritab siiani tõestada, et ma olen närvihaige, ta peab mu ainult piisavalt endast välja ajama. ta pole kordagi õnnestunud, sest üldiselt ma vastan ta küsimustele rahulikult ja siis lähen koju juukseid välja kiskuma. 

kuidas see saab olla, et keegi ärkab üles ja mõtleb, et mis ta oma päevaga peale hakkab ja siis mõtleb välja, et prooviks eesti keele õpetaja hulluks ajada. ja nii iga päev! pole vist ühtegi tundi olnud, kus ta poleks provotseerivaid küsimusi küsinud ja lihtsalt kaasa teinud. ma pole seni veel hulluks läinud ja närvi lähen ka alles kodus, aga mida ta siis mõtleb. et ta ütleb, et eesti keel on mõttetu ja ma hakkan nutma, haaran õs-i ja viskan teda sellega? et see on kuidagi isiklik solvang, kui ta ütleb, et faehlmanni muistendid on igavad ja heinsaare novellid arusaamatud? 

muidugi, siis ma lähen koju ja käin veel üksipulgi selle päeva läbi ning siis alles lähen närvi. MISMÕTTES TA LIHTSALT MÖLISEB TERVE TUNNI? viimati oli ülesandeks kirjutada fantaasiarikas reisikirjeldus kodukohast ja võtsin pooltelt ära, kõikidel oli umbes 2 lk teksti ja tal oli ainult pealkiri. kirjutasin siis ka alla, et eriti meeldib, kuidas oled teema avanud ning üllatav lõpp ja panin hindeks "1". ja selle peale tuli ta protesteerima, miks ta sai sellise hinde, kui ei jõudnud tunnis valmis.




ma ei tea, kui kaua ma pean rahulikult ta küsimustele vastama või rahulikult teda ignoreerima, kuni ta lõpetaks ning me saaksime kenasti elu lõpuni edasi eksisteerida ja õppida ja kõik oleksid õnnelikud.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar