Lühike vastus oleks, et ei saa üldse.
Neil on eelmisest aastast miskine tüli, mis minu andmete järgi sai tegelikult alguse kahe tüdruku
vahelisest lahkhelist, et keegi rääkis kellegi saladuse välja või valetas või
midagi sellist, mille tagajärjel on nüüd siis klass jagatud kaheks. No minu
arust on üldse veits imelik, kui klassis on 14 õpilast ja siis seal
moodustatakse veel väiksemaid gruppe, aga mida mina ka tean, eksole.
Igatahes mahtus eelmise aasta sisse igasugust põnevust, mida
siis tühisest tülist alanud suur sõda tekitas: igapäevane oli niisama väike
sõim ja klatš, aga ei puudunud ka internetis „anonüümselt“ sõimamine (elagu
ask.fm!), väljapressimised ja kokkupuuted politseiga.
Mina (jälle lolli peaga) uskusin ja lootsin, et suvevaheaeg
on piisavalt pikk sõjakirve mahamatmiseks, sest kaua võib põhimõtteliselt ühe
asja pärast tülis olla, mida keegi ilmselt enam ei mäletagi, aga lootus on
ilmselgelt lollide lohutus, sest suurt midagi pole muutunud.
Või tegelikult nii palju on, et nad vähemalt ei suhtle
omavahel. Üldiselt. Aeg-ajalt on ikka vaja podiseda omaette „vaenlasleeri“
kohta midagi, täpselt nii vaikselt, et kõik, kel vaja, ikka kuuleksid, et siis
teised omakorda kukuksid end kaitsma erinevate väidetega („vähemalt me ei pea
end meikima, et ilusad olla“ või „nad võiks teha ahvidele, kes pole inimesteks
veel arenenud, eraldi paralleeli“).
Olles muidugi õelus ise, plaanin mina neid kohe nimme
rühmadesse nii panna, et „vaenlased“ peaksid koos töötama. Teatasin neile ka
just nii, et kuigi nad suudavad vaevu ühes ruumis istuda, siis teadku, et minu
tunnis tuleb neil lisaks ruumi jagamisele veel ka koos tööd teha. Nemad leidsid
ainult, et sõna „nimme“ on päris naljakas ja hakkasid seda papagoidena
korrutama.
Minu õel plaan asub käiku tegelikult juba kolmapäeval.
Kasutan tihti arvutit rühmade moodustamiseks, et ikka süükoormat endalt
nihutada („süüdistage arvutit, mina ei saa midagi teha“), kuid kahjuks
konkreetne programm ei arvestanud tähtsaid õpilastevahelisi suhteid, mistõttu
võib kolmapäevane tund sama hästi kui katastroofiks kujuneda. Mu eesmärk on
neid igapidi koostööd panna tegema, et neil ei ole enam muud võimalust, kui
lihtsalt peavad omavahel suhtlema. Ma ei eelda, et nad nüüd mingid hullud
sõbrad oleksid, kuid rühmas töötamisega peaks ikka hakkama saama.
Saab näha... Täna jaotasin rühmad ja üritasin jääda kurdiks
ohetele ja nurinatele ja turtsumistele, ainult siis vastasin, kui kaks õpilast
tahtsid rühmi vahetada. Kõik olid väga nördinud. Kui nad vaid teaks, et see on
ainult algus ja tegelikult tahan ma üldse proovida üht teistsugust rühmatööd,
kus muuhulgas on nende tööülesandeks seletada kodurühmas otsitud infot teistele
õpilastele, kes seda teemat ei valda, ja teha seda nii hästi, et ma ei pea ise
midagi selgitama. See tähendab päris palju suhtlust inimestega, kellega ei tahaks suhelda või olla näiteks klassipildil kõrvuti.
Elagu draama!
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar