pühapäev, 4. november 2018

kui vaatan töökuulutusi

Muidugi on hea vaadata töökuulutusi, kui elukohaks ei ole Tallinn või Tartu või Pärnu, sest see võtab väga vähe aega. Mitte midagi ei ole lihtsalt!

Homme on siis see saatuslik päev, kui ma saan täpsemalt teada, miks ma õpetajaks ei sobi. Õnneks eelinfo on laekunud ja olen õpilaste seisukohtadega kursis. Ütleks midagi, aga pole sõnu. Ütlen siis parem õpilaste sõnadega. 


MIS EI MEELDI

Liiga pikki tekste peab kirjutama
Kuri
Sarkastiline
Halb seletus
Range
Nõudlik
Liiga range
Annab liiga palju lugeda
Annab palju tööd
Seletused liiga pikad
Ei seleta väga palju, kuna ta teeb seda samal ajal kui me kirjutame
Võiks teha rohkem näidisülesandeid ette
Halvasti seletab
Võiks teemasid lihtsamalt seletada
Mul pole midagi halba öelda
Võiks arusaadavamalt seletada
Vahel väga range
Range
Teeb liiga tihedalt töid
Ei seleta hästi
Seletab halvasti
Ei ole normaalne hinnete poolest
Liiga range
Ei seleta hästi
Mulle ei meeldi, et raamatute lugemiseks on vähe aega
Jutt liiga kiire
Liiga lahke

MIS PROBLEEMID ON EESTI KEELE TUNNIS JA KUIDAS NEID LAHENDADA

Eesti keeles on 5 probleemi: töö koormus tunnis, töö koormus kodus, õpetaja, arusaamatus 
Liiga palju õppida tunnis 
Liiga palju lugeda tunnis 
Ei seleta väga hästi teemat lahti 
Liiga palju lehekülgi kohustuslikku kirjandust 
Iga tund hindeline töö 
Seletatakse halvasti 
Raske õppida 
Liiga arusaamatud küsimused 
Raske – teha veits lihtsamaks
Vähe seletamist – rohkem seletamist, vähem slaide
Õpetaja ei oska mõnda teemat hästi seletada 
Töö koormus tunnis ja kodus 
Vähe seletamist 
Liiga palju lehekülgi kohustuslikus kirjanduses – õpetaja peab andma lugeda lühiksemat raamatut
Palju töid ja grammatikat – rääkida/jutustada teemast rohkem ja arutleda
Teemad jäävad segaseks – õpetaja peab rohkem õpetama/selgemalt
Kehvad hinded – halb/segane õpetus
Ei saa teemast aru – poisid segavad ja on raske keskenduda
Liiga raske 
Ei seleta teemat hästi 

Nagu ma ütlesin, siis pole sõnu. Ma ei tunne, et nad räägiksid minust. Ma ei tea, kelle kohta need väited on. Olen lugenud neid viimastel päevadel üle kümne korra ja kuigi mul on elav fantaasia, ei leia ma palju ühist kirjeldatud õpetaja ja enda vahel. Ilmselgelt jääb kõlama kaks asja: range ja ei oska seletada. Loodan, et vähemalt seda suudan homme seletada, miks selline olukord on tekkinud.
Maxima pakkus lausa mitmeid töövõimalusi, seega mul on ka mõned varuvariandid... 

6 kommentaari:

  1. Kui ma loen Su õpilaste tagasisidet, tunnen, et olen sõitnud ajamasinaga 4-5 aastat tagasi oma väljakutsuva klassi juurde, sest see tagasiside võinuks käia mu õpilaste hinnangul täpselt minu kohta. Liiga palju lugeda. Liiga palju õppida. Halb seletamine. Vähem slaide. Liiga range. Hindab imelikult. (Nt olid tööde hinded erineva kaaluga ja õpilase jaoks ei olnud argument see, et iga veerandi alguses sai üle räägitud, et iga ülesanne ei ole sama suure kaaluga.) ... Loodan, et kooli juhtkond pole pea peale kukkunud ega oma tööd tehes alles verisulis, sest kõlab igati sedamoodi, et tõepoolest on klassi ja õpetaja vahel tekkinud konflikt, aga see ei tähenda, et õpetaja oleks ebapädev, halb või totaalselt sobimatu. Soovin jõudu!

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Aitäh! Jõudu on alati tarvis, eriti sellistes olukordades.

      Kustuta
  2. Lugesin kommentaare ja ei saanud sisulistele etteheidetele pihta, üldistavad ja sellise tagaside pinnalt järeldusi või muudatusi teha on tõeline väljakutse.
    Kui pikk on "liiga pikk" tekst? Kui palju on "liiga palju lugemine?" - mitu lehekülge või raamatut?
    "Kuri" ja "range" - milles väljendub kurjus või rangus, st milline käitumine jättis teises osapooles tunde, et olid kuri või range?
    Kui "seletamine" oli keeruline - miks ei küsinud üle kui miskit jäi arusaamatuks? See on selline tagantjärgi rusikatege vehkimine, mine võta kinni, kas selgitus oli segane või mitte. Kehvad hinded, siin on osaline ka õpilane, kui ei saa aru - tuleb küsida, käia konsultatsioonis - tõepoolest õppimine on süstemaatiline töö, lihtsalt scrollides ei jää tõesti miskit meelde, tuleb süveneda jne. Eks ta pisut rutiinne ole, ent kui järjepidevalt asjaga tegeleda - saab hakkama igaüks meist, kõik on tahtmises kinni.
    Kui palju siis hindelisi töid tehakse võrreldes nt teiste ainetega?
    Saan aru, et distsipliin klassis on kõikuv, ent selles osas vaataks pigem õpilastele otsa, kui lugupidavalt nad suhtuvad õpetaja tehtavasse töösse.
    Rahu, ainult rahu - nii ütles Karlsson Väikevennale. Panustaksin pigem sisulisele tagasisidele, mitte üldistusele. Ettepanekuna võiks teha klassile kokkuleppe, nö lepingu - kus kirjas nende poolsed kohustused/õigused ja vastukaaluks siis õpetaja kohustused/õigused. Leping kuulub mõlemapoolselt täitmisele ja lepingu rikkumisel on tagajärjed - need jätan asjaosalistele välja mõelda. See annab võimaluse klassil ka korrarikkujaid ja lepingus mittekinnipidajaid korrale kutsuda, sest vastasel korral kannatab terve klass. Parim võte ja on töötab kenasti.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Tundub, et nädalavahetus oli liiga pikk ning õpilaste ja lapsevanemate arvamused vahepeal muutusid. Polnudki eriti etteheiteid ja koosolekul räägiti rohkem käitumisprobleemidest laiemalt. Polnud nii, et mina ei oska õpetada ja sellepärast halvad hinded ja käitumine. "Mitmed lapsevanemad", kes leidsid, et ma ei sobinud õpetajaks, ei ütelnud koosolekul küll midagi sellist.

      Koosolekul olid õpilased ka, kuid nad kartsid isegi suud lahti teha. Lihtsalt istusid seal vaikides. Isegi kui küsisin, et kes tunnistab ausalt üles, et lobises täna minu tunnis, siis tõusis üks käsi. Selgus, et teised olid enda arust puhta vait.

      Kokkulepete sõlmimiseni õnneks jõudsime küll ja eks ole näha, kuidas need nüüd toimivad. Nii reeglid kui tagajärjed on tegelikult päris karmid, aga vanemad nii soovisid.

      Kustuta
    2. Siit koorub tõde: ükski supp pole jahtunult süües liiga kuum.
      Jään huviga ootama edasisi arenguid :)

      Kustuta
  3. Kirjuta vahepeal ka, kuidas on läinud...! Kokkulepete ja tagajärgedega ja enesetundega ja üleüldse!

    VastaKustuta