kolmapäev, 26. veebruar 2014

kuidas ma õpetan oma mõtlematuid kuuendikke

minu armsad kuuendikud pole üldse pahatahtlikud, nad ei oska lihtsalt absoluutselt mõtelda, mida suust välja ajavad (vahet pole, kas siis see jutt on suunatud minu või kaasõpilase poole). siis on nad veel laisad ja energilised ja nende lemmikaineks polegi minu suureks üllatuseks eesti keel.

täna üritasin neile selgitada sellist põnevat teemat nagu tegusõna ajavormid, kuid nad polnud sellest väga huvitatud. pärast mõnda korrale kutsumist läksin ja istusin ühe poisi kõrvale maha ja ütlesin, et no hea küll, aitab, mingu ja õpetagu ise. sellest sai indu aga hoopis üks teine, kes jooksusammul klassi ette tõttas ja suu naerul seletama hakkas, kuidas tulevikku väljendada.

selgus, et poiss õpetas hästi. lausa nii hästi, et paar tema fänni pidasid vajalikuks ära mainida, kui hästi tema õpetab, kui halvasti mina ning teatasid, et ma võin üldse ju koju ära minna. no seda ei pidanud mulle topelt ütlema! pakkisin asjad kokku ja marssisin minema ning määrasin selle kõige-parem-õpetaja-üldse vägesid juhtima.

mina seisin kogu ülejäänud tunni koridoris, ainult paar õpilast siiberdasid kogu aeg, et "miks sa klassi ei tule" ja "ta ei oska õpetada" või siis "kas me saame selle eest hinded". kui tund sai läbi, algas veel suurem paanika, sest käskisin siis "õpetajal" vihikud koju võtta ja järgmiseks tunniks ära parandada, kuid siis selgus, et tema pole üldse midagi halba teinud ja tuli klassi ette ainult seetõttu, et mina olin käskinud ja üldsegi misasja ja miks tema ja miks nii ebaaus ja teised ju ka ja... ja siis solvus mu peale!

vahetunnil käisid tüdrukud ikka poisse õigustamas, et nad nagunii midagi ei tea ja see oli nali ja poisid on lollid ja nemad ei ole. ja siis veel, et teada saada, kes nendele tulevikus eesti keelt hakkab andma. poisid luurasid aga ukse taga ja ei julgenud sisse tulla. ütlesin ka, et ei tasu suust välja ajada kõike, karm kogemus õpetab. nüüd õpetangi, kuidas natuke mõtelda enne rääkimist, sest teatasin, et õpivad edaspidi ise.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar