pühapäev, 18. mai 2014

mida ei tohiks õpetajale öelda


aeg-ajalt tuleb ikka ette, et mõni õpilane teab TÄPSELT, kuidas peab õpetama ja kuidas mitte. see, kuidas mitte õpetada, on ilmselgelt minu õpetamine ja nii ma pean kuulma vahel, mida ma valesti teen. sellest nimekirjast olen kõiki kuulnud erinevate variatsioonidega (v.a need, mis puudutavad lasteaedasid).

kuigi olen alati avatud aruteludele, kuidas õppimine nii mulle kui õpilastele meeldivamaks muuta, siis peale virisemise suurt ei kuule. üldiselt sobivad kõik tegevused, peaasi ainult, et lugema ei peaks. ja kirjutama. rühmatööd võib teha ainult siis, kui saaks ise valida sõpsid, kellega ühes rühmas olla. ja rühmatöö peab olema kerge. ja seal ei peaks liiga palju kirjutama. või rääkima. või joonistama. koomiksid (jm joonistamine), luuletused (lugemine, kuulamine, kirjutamine, analüüsimine), omaloomingulised tööd (jm fantaasiat nõudvad ülesanded), esinemised peaksid ka ära jääma. kõik, mis jääb kodus lõpetada, on ebameeldiv. kindlasti ei peaks ise kuskilt informatsiooni otsima (nt teatmeteostest, eriti mitte ÕS-ist), samas ei tahaks mingil juhul ka õpetajat kuulata. 
aga kõik, mis ülal loetletust välja jääb, on selles suhtes väga äge ja võib teha küll.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar