kolmapäev, 21. mai 2014

mis juhtub, kui õpetajal on juba väga-väga vaja vaheaega...

väsinud olen ma nagunii kogu aasta jooksul olnud, kuna 5.45 ärkamine on lihtsalt minu jaoks üle mõistuse. esimese (või hiljemalt teise) tunni ajaks saab üldiselt asi klaariks ja aju hakkab lõpuks tööle. väsimus murrab uuesti, kui pean tund aega bussiga koju sõitma. 

viimasel veerandil on aga selliseid päevi, kus aju ei hakkagi tööle. no käingi lihtsalt ringi nagu zombi, kui keegi küsib midagi, siis analüüsin natuke aega seda mõtet oma peas, siis jõuab lõpuks mulle kohale, kus ma olen ja mida minust tahetakse ja heal juhul olen võimeline vastama. 

minu suurim hirm on ärgata õppealajuhataja kõne peale, kes uurib, kus ma kooserdan ja mina rahulikult kodus magan, sest arvan, et on laupäev, kuigi tegelikult on umbes teisipäev. et see ei juhtuks, kontrollin ma enne magamaminekut kalendrist ja telefonist 5 korda kuupäeva (sh päeva) ja äratust. õnneks on jäänud paar nädalat tunde, mille jooksul üritan kõikidel õigetel päevadel kooli jõuda. teine hirm on sellele vastupidine. et ma ärkan üles, tulen kooli, avastan, et uks on lukus ja hakkan siin paanitsema ja siis avastan, et on näiteks pühapäev.

veel on mul hirm, et ma unustan kõik eesti keele alased teadmised ära. see juhtus täna 7. klassi tunnis ja jumalale tänu, et meil oli ka kaks eesti keelt järjest! õppisime isikulist ja umbisikulist tegumoodi ning õpilased pidid mõtlema ühe lause, mida siis panna kõikides kõneviisides ja võimalikes ajavormides isikulisse ja umbisikulisse vormi, kuid mida rohkem minult erinevaid küsimusi küsiti, seda vähem sain ma aru, mida ma tegema pean ja kus ma olen. lõpuks ma olin täiesti segaduses ja ütlesin, et nad ei küsiks enam midagi või vähemalt mõtleksid enne, kas see on ikka üliüliülioluline küsimus, sest mul on veel 2 tundi, kus ma pean enam-vähem aru saama, mis toimub. täielik segadus!

aga enne seda, kui ma hakkasin tegumoodi õpetama, avastasin, et olin mälupulga (st slaidid ja töölehe) üldsegi koju unustanud ning õnneks mul oligi kohe esimeseks tunniks neid vaja. ja see pole kaugeltki esimene kord, kui nii juhtunud on. nii ma siis ootan pingsalt vaheaega ja mõtlen, kas saan veel midagi unustada. 

ja kui võiks arvata, et ei saa, siis vale vastus! sest ma unustasin esmaspäeval tasemetööd koju. lisaks ma arvasin, et ma kaotasin ühe õpilase kontrolltöö ära, sest mul lihtsalt polnud seda, kuid ta oli koolis. töö leidmiseks tuuseldasin kodus ja koolis kõik mapid, sahtlid, paberivirnad läbi, kuid lihtsalt ei leidnud. ma ei tea, mida siis peab tegema, kui õpetaja on nii sooda töötamisest, et kaotab õpilase kontrolltöö ära. panen vaherahu tegemiseks lihtsalt "5"? 

kui ma õpilasele siis lõpuks teatasin, et mul on õnnestunud see kuskile heasse kohta panna, kuid olen unustanud, kuhu, siis esmalt teataski ta, et ma pean viie panema. õnneks ta tunnistas, et ta ei teinudki sellel päeval tööd (millest pole minu mälus jälgegi) ja ma pääsesin jälle.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar