kolmapäev, 24. september 2014

integratsioon meie koolis

Integratsioon on ju väga aktuaalne teema Eestis juba ammu, ka koolid pole mingi erand. Küll aga on väiksemad kohad Eestis suutnud sellest natuke eemale hoida väga lihtsal põhjusel: on palju piirkondi, kus venelasi (rääkimata muudest rahvustest) praktiliselt ei ela. Nii oli ka meie koolis suur uudis, kui 5. klassi pidi kusagilt Tallinnast tulema vene tüdruk.

Tüdruk väga hästi eesti keelt ei räägi ja on seetõttu paljude jaoks sama eksootiline, kui ükskõik millise rahvuse esindaja ning on tekitanud õpilastes palju elevust. Kool on kestnud vähem kui kuu aega ja muidugi on minu klass suutnud juba silma paista äärmiselt eeskujuliku käitumisega. 

Istusin mina täna klassis, oli parajasti vahetund, kui järsku kuulen, kuidas keegi metslase kombel trambib (hüppab põrandal?) nii, et kogu kool kajab. Tegelikult ma juba siis aimasin, et mõni minu õpilane võib seal jälle mõõtu võtta, näiteks et välja selgitada, milline õpilane kõige kõvema häälega suudab põrandal hüpata või midagi taolist. Siis jäi ilmselgelt ainult trampimisest väheks, vaja oli veel midagi. Järsku kuulen, kuidas keegi täiest kõrist karjub: "ROSSIIIIIJAAAA, ROSSIIIIJAAAAA!" Ja see keegi oli juba täiesti kindlalt minu õpilane. 

Kui läksin koridori vaatama, kes see segane seal kisab ja mis tal ometi arus on, olid kõik poisid muidugi seal ja hakkasid üksteist süüdistama. Nende kahjuks (mõne õnneks ka) tundsin ma kisaja häälest ära. Et mis oli siis tema kisamise põhjus? No eks ikka see, kui 5. klassis on vene tüdruk, tuleb seda teada anda. Pealegi olevat see tüdruk teda kogu aeg taga ajanud ja see on ju ka põhjus. Või ei ole? 






Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar