laupäev, 20. september 2014

kuidas poisid mind wc-sse kinni panid

Olen ennegi maininud, et mingil põhjusel unustavad õpilased aeg-ajalt ära, et ma pole neile semu, vaid ikka õpetaja. Nad käivad minuga pidevalt jutustamas vahetundide ajal või pärast tunde, et lasta näiteks mu arvutist kohutavat muusikat, mille jaoks ma ilmselgelt vana olen või joonistavad tahvlile... Igal juhul on minu klassi uks neile alati avatud ja ma pole sellisest sõbrannatamisest probleeme tekitanud.

Muidugi on sellel ka negatiivne pool. Näiteks juhtub olukordi, kus õpilastel läheb meelest ära, et ma pole nende vanem õde/hea sõbranna, vaid ikka õpetaja ning siis olen ma sunnitud seda aeg-ajalt meelde tuletama. See näeb välja umbes niimoodi, et me istume korraks maha ja ma pean kõne, kus ma selgitan, et ma olen juhuslikult nende õpetaja ja kui õpilane tuleb oma pättustest mulle rääkima, siis ma ei naera nende üle, vaid võin isegi karistada. See mõjub tavaliselt mõnda aega, kuni enam ei mõju.

Kui enam ei mõju, siis juhtub igasuguseid asju. Viimati mõtlesid poisid, et miks mitte näidata oma klassijuhatajale, kui palju me temast hoolime ja suure hoolimise näitamiseks ta wc-sse kinni panna. Ma isegi ei teadnud, et sinna saab kedagi kinni panna. Nimelt on ühe wc ja koridoriuks väga lähestikku ning nagu ma ka kogesin, saab koridoriuksega blokeerida wc nii, et see, kes seal on, ei saa enam välja. Tegelikult saab ust natuke paotada, täpselt nii palju, et näha, mis väljas toimub, kuid mitte välja saada. 

Poiste plaani kohaselt tahtsid nad paar sekundit pulli teha, kuni ma kurja häält teen, siis mind välja lasta ja idee järgi pidime me hiljem kõik selle üle naerma. Kahjuks üks teine õpetaja segas seda täiesti geniaalset ja praktiliselt veatut plaani, mistõttu poisid olid sunnitud minema jooksma ja nii ma seal ootasin üksi. 



Tegelikult ootasin seal võib-olla paar sekundit, kui tõesti teine õpetaja tuli ja mind vangist välja päästis. Edasi kogusin end paar sekundit ja läksin poiste jälge ajama, kes täiesti juhuslikult olidki seal lähedal, kuid ei teadnud asjast midagi. Isegi, kui ma üritasin neile selgitada, miks pole normaalne mind luku taha panna. Kui ma pärast teistega klassist seda arutasin, et miks mind nii karistatakse ja kas ma olen tõesti nii halb õpetaja, leidis üks, et see on just kompliment. Noh, et kui pannakse wc-sse luku taha, järelikult olen hea õpetaja.


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar